Saltar ao contido principal

UNIDADE 1: A LINGUA QUE NOS FAI ORIXINAIS

 


COMO SERMOS UNIVERSAIS E

VERDADEIRAS/ OS ANTE OS DEMAIS?

            A nosa lingua é o camiño de ouro da nosa redención e do noso progreso: sen a lingua morreremos como pobo, e nada significaremos endexamais na cultura universal. 


Se o galego quere ser máis que 
habitante dun territorio, se arela* ser un factor de universalidade e de cosmopolitismo**, soamente co emprego da lingua propia, obra da natureza, poderá selo.

 Arrenegando da lingua terá que avergoñarse

 sempre de si mesmo. Eses que viven de costas ás

 orixes dificilmente poderán redimirse*** da servidume do mimetismo****

Que cousa máis orixinal que a lingua dun pobo,

 xerada por accións reaccións seculares entre o home e a Natureza, para facelo diverso no universo?. Creando valores na lingua propia, axiña seremos universais.


*arelar: querer

**cosmopolita: ser unha persoa cidadá do mundo

*** redimirse: liberarse, deixar de facer algo 

****mimetismo; afán por imitar aos demais


TEXTO 2 do libro de Antón Vilar Ponte: Pensamento e sementeira

1-   Que diferenza existe, segundo Vilar Ponte, entre un galego habitante ou residente e un galego falante?

2-Que cres que significa a expresión “redimirse da servidume do mimetismo”. Por que parece tan importante ser orixinais no universo?

3- Este texto escribiuse no ano 1918, no contexto da creación das Irmandades da Fala, tendo en conta o seu nome, cal cres ti que é unha das meirandes aportes deste movemento? Segue tendo vigor o punto de vista de Vilar Ponte? Razoa a resposta.

4- Segundo as palabras de Vilar Ponte, como nace unha lingua?

Comentarios

Publicacións populares deste blog

CONTIDOS SEGUNDA AVALIACIÓN

CONTIDOS DA SEGUNDA AVALIACIÓN 1º ESO  UNIDADE 4 Léxico: sentido literal e figurado páx. 74 Ortografía: Sons e letras páx. 75  Gramática: Clases de oracións páx. 76-77 Literatura: Os xéneros literarios. páx. 80-81 Sociolingüística: As linguas latinas ou romances e as linguas da península páx. 86-87. UNIDADE 5 Ortografía páx. 99 O son do B e a grafía b. Gramática: O substantivo páx. 100 GRAMÁTICA  - VERBOS REGULARES páx. 263-264 Conxugar os verbos tempos e modos do verbo en galego.  UNIDADE 9:  -  PRONOMES PERSOAIS E NON PERSOAIS no blog e  páx. 182-183-184 - PRONOMES PERSOAIS  TÓNICOS E  ÁTONOS cadros no libro páx. 262. - COLOCACIÓN DOS PRONOMES ÁTONOS  Sobre a colocación dos pronomes átonos:  Nunca comeza o enunciado un pronome átono:  Énche me   o depósito. Díxen lle todo. Habitualmente irá detrás do verbo:  Quéro te. Existen catro excepcións :  - Oracións negativas ou desiderativas:  Non te quero / Oxalá te quixese. - Oracións subordinadas: Dixo que te quería/ se te quixese... / po

CONTIDOS DA 3ª AVALIACIÓN

A proba escrita será finalmente o venres 31 de maio. Reducirase aos seguintes contidos que esixen un traballo de estudo e un tempo de exercicios de práctica considerable previo a dita proba, non os deixes de facer para asegurar un bo resultado:  UNIDADE  8 Ortografia: Do X e do dígrafo LL páx.160 Literatura: Os subxéneros narrativos: Diferenza entre conto, novela, mito e lenda. páx. 162-163. UNIDADE 9 Gramática: Os pronomes no libro páx. 182-183-184 Repaso dos pronomes átonos que xa entraran na anterior avaliación ( ver o final da entrada dos Contidos da Segunda  UNIDADE 10 e 11 Gramática: O verbo páx. 204-205 e páx. 222-223, 224, 225 pero sobre todo no blog. Verbos irregulares . Haberá que conxugar (varios tempos) dos verbos que aparecen nas páx.265 a 272: caber, dar, dicir, estar, facer, haber, ir, poñer, pór, poder, querer, saber, ser, ter e TRAER, VER/ VIR ollo que non aparecen nestas páxinas. UNIDADES ESPECIAIS SÓ PRESENTES NO BLOG DA MATERIA Este temas que aparecen no blog son p

UNIDADE 1: O DEREITO A SER DIFERENTE

  O problema do idioma en Galiza é un problema de cultura. Estamos fartos desa cultura esterilizada que nos fan mamar por biberón. Nós queremos mamar a cultura na propia teta. Pedimos garantías legais para o desenvolvemento natural do noso espírito, porque queremos volver a presentarnos dignamente no mundo, levando nas mans o ouro da nosa cultura (sabedoría manifestada) para ofrendarllo ao acervo espiritual da Humanidade . Castelao, Sempre en Galiza                   1- Explica a metáfora que utiliza Castelao referida ao alimento e a cultura. Cres que é un alimento a cultura? Por que? 2- Que está reclamando Castelao neste texto cando di: "Pedimos garantías legais para o desenvolvemento natural do noso espírito..."? A AMIZADE VERDADEIRA CO NOSO A necesidade de buscar amigos non remata, nin moito menos, na amizade inmediata esa que establece lazos persoais de lealdade e confianza entre persoas máis ou menos próximas. A amizade tamén ten que saberse proxectar cara ao noso ento