Saltar ao contido principal

UNIDADE 1: O DEREITO A SER DIFERENTE

 


O problema do idioma en Galiza é un problema de cultura. Estamos fartos desa cultura esterilizada que nos fan mamar por biberón. Nós queremos mamar a cultura na propia teta. Pedimos garantías legais para o desenvolvemento natural do noso espírito, porque queremos volver a presentarnos dignamente no mundo, levando nas mans o ouro da nosa cultura (sabedoría manifestada) para ofrendarllo ao acervo espiritual da Humanidade.

Castelao, Sempre en Galiza
                 

1- Explica a metáfora que utiliza Castelao referida ao alimento e a cultura. Cres que é un alimento a cultura? Por que?

2- Que está reclamando Castelao neste texto cando di: "Pedimos garantías legais para o desenvolvemento natural do noso espírito..."?


A AMIZADE VERDADEIRA CO NOSO

A necesidade de buscar amigos non remata, nin moito menos, na amizade inmediata esa que establece lazos persoais de lealdade e confianza entre persoas máis ou menos próximas. A amizade tamén ten que saberse proxectar cara ao noso entorno, ese que habitamos, que nos fai ser parte dunha sociedade e que é algo máis que unha paisaxe entrañable, unha casa ou piso, unha aldea, unha vila ou unha cidade determinada. Ser amigos da Terra, con maiúscula, do lugar que nos legou unha identidade é tamén unha das necesidades que como seres humanos precisamos para o noso desenvolvemento, para esa dimensión colectiva que fai do ser humano un animal social. Non nacemos illados ou nunha burbulla, nacemos nunha terra que nos ofrece, como se dun tesouro se tratase, unha lingua distinta coa que comunicarnos cos demais e descodificar o universo no que medramos. Para sermos nós temos que exercer unha amizade verdadeira co noso, con aquilo que nos confire identidade ante o mundo.


1- Explica coas túas palabras como podemos exercer unha amizade verdadeira co noso entorno? 

Maxicamente vello 

eternamente novo... 


A FALA

O idioma é a chave

coa que abrimos o mundo:

o salouco máis feble,

o pesar máis profundo.


O idioma é a vida,

o coitelo da dor,

o murmurio do vento,

a palabra de amor.

 

O idioma é o tempo,

é a voz dos avós

e ese breve ronsel

que deixaremos nós.

 

O idioma é un herdo,

patrimonio do pobo,

maxicamente vello,

eternamente novo.

 

O idioma é a patria,

a esencia máis nosa,

a creación común

meirande e poderosa.

 

O idioma é a forza

que nos xungue e sostén.

¡Se perdemos a fala

non seremos ninguén!

 

O idioma é o amor,

o latexo, a verdade,

a fonte da que agroma

a máis forte irmandade.

 

Renunciar ao idioma

é ser mudo e morrer.

¡Precisamos a lingua

se queremos vencer!

 Manuel María.


 ACTIVIDADES

1-Este poema está construído con metáforas. Unha metáfora é unha identificación con dous termos, un real e outro imaxinario por exemplo: Están as nubes chorando . O verbo chorar é metafórico, é o termo imaxinario, pois o seu termo real é  chover. Identificamos chorar e chover grazas a  algo que teñen en común caer pingas. Localiza e explica no poema tres desas metáforas o seu termo real e o seu imaxinario. 

2- Hai tamén no poema de Manuel María unha antítese (contraste entre dous termos contrarios: Alto e baixo, por exemplo que podemos considerar un paradoxo, é dicir, algo aparentemente falto de lóxica, se es alto non parece lóxico que sexas baixo. Imos atopar a antítese ou paradoxo que hai no texto. Intenta explicar logo que nos quere dicir o poeta con esa figura.

3. Os catro versos finais do poema son unha conclusión cargada de intención. Que consello nos invita a seguir, por que motivo? 




Comentarios

Publicacións populares deste blog

CONTIDOS SEGUNDA AVALIACIÓN

CONTIDOS DA SEGUNDA AVALIACIÓN 1º ESO  UNIDADE 4 Léxico: sentido literal e figurado páx. 74 Ortografía: Sons e letras páx. 75  Gramática: Clases de oracións páx. 76-77 Literatura: Os xéneros literarios. páx. 80-81 Sociolingüística: As linguas latinas ou romances e as linguas da península páx. 86-87. UNIDADE 5 Ortografía páx. 99 O son do B e a grafía b. Gramática: O substantivo páx. 100 GRAMÁTICA  - VERBOS REGULARES páx. 263-264 Conxugar os verbos tempos e modos do verbo en galego.  UNIDADE 9:  -  PRONOMES PERSOAIS E NON PERSOAIS no blog e  páx. 182-183-184 - PRONOMES PERSOAIS  TÓNICOS E  ÁTONOS cadros no libro páx. 262. - COLOCACIÓN DOS PRONOMES ÁTONOS  Sobre a colocación dos pronomes átonos:  Nunca comeza o enunciado un pronome átono:  Énche me   o depósito. Díxen lle todo. Habitualmente irá detrás do verbo:  Quéro te. Existen catro excepcións :  - Oracións negativas ou desiderativas:  Non te quero / Oxalá te quixese. - Oracións subordinadas: Dixo que te quería/ se te quixese... / po

CONTIDOS DA 3ª AVALIACIÓN

A proba escrita será finalmente o venres 31 de maio. Reducirase aos seguintes contidos que esixen un traballo de estudo e un tempo de exercicios de práctica considerable previo a dita proba, non os deixes de facer para asegurar un bo resultado:  UNIDADE  8 Ortografia: Do X e do dígrafo LL páx.160 Literatura: Os subxéneros narrativos: Diferenza entre conto, novela, mito e lenda. páx. 162-163. UNIDADE 9 Gramática: Os pronomes no libro páx. 182-183-184 Repaso dos pronomes átonos que xa entraran na anterior avaliación ( ver o final da entrada dos Contidos da Segunda  UNIDADE 10 e 11 Gramática: O verbo páx. 204-205 e páx. 222-223, 224, 225 pero sobre todo no blog. Verbos irregulares . Haberá que conxugar (varios tempos) dos verbos que aparecen nas páx.265 a 272: caber, dar, dicir, estar, facer, haber, ir, poñer, pór, poder, querer, saber, ser, ter e TRAER, VER/ VIR ollo que non aparecen nestas páxinas. UNIDADES ESPECIAIS SÓ PRESENTES NO BLOG DA MATERIA Este temas que aparecen no blog son p