Saltar ao contido principal

CONTIDOS SEGUNDA AVALIACIÓN

CONTIDOS DA SEGUNDA AVALIACIÓN 1º ESO 

UNIDADE 4

Léxico: sentido literal e figurado páx. 74

Ortografía: Sons e letras páx. 75 

Gramática: Clases de oracións páx. 76-77

Literatura: Os xéneros literarios. páx. 80-81

Sociolingüística: As linguas latinas ou romances e as linguas da península páx. 86-87.



UNIDADE 5

Ortografía páx. 99 O son do B e a grafía b.

Gramática: O substantivo páx. 100

GRAMÁTICA 

- VERBOS REGULARES páx. 263-264 Conxugar os verbos tempos e modos do verbo en galego.



 UNIDADE 9: 

-  PRONOMES PERSOAIS E NON PERSOAIS no blog e  páx. 182-183-184




- PRONOMES PERSOAIS  TÓNICOS E  ÁTONOS cadros no libro páx. 262.

-COLOCACIÓN DOS PRONOMES ÁTONOS 

Sobre a colocación dos pronomes átonos:

 Nunca comeza o enunciado un pronome átono:  Éncheme o depósito. Díxenlle todo.

Habitualmente irá detrás do verbo:  Quérote.

Existen catro excepcións:

 - Oracións negativas ou desiderativas:  Non te quero / Oxalá te quixese.

- Oracións subordinadas: Dixo que te quería/ se te quixese... / porque te quería.

- Oracións interrogativas ou exclamativas directas: Quen te quererá?/ Como te quería!

. Cando antes do verbo hai adverbios e indefinidos: Xa te quería/  Alguén te querería


- OS COMPLEMENTOS DIRECTO E INDIRECTO. Fíxate no seguinte exemplo: 

 Eu fixen filloas para Icía. 

O verbo é o "xefe da oración", o núcleo do predicado. El sabe quen é o suxeito (eu é o que fixo as filloas)  e tamén nos orienta sobre os seus complementos: 

Preguntámoslle ao verbo QUE fixen? Responderá o Complemento Directo: filloas

Se preguntamos A ou PARA QUEN as fixen? Responderá o Complemento Indirecto: para Icía

- Exercicios cos pronomes para practicar 



LITERATURA

Día de Rosalía: 23 de febreiro do 2024 (Vida e obra de Rosalía, porque Rosalía está viva!)

LECTURA DA AVALIACIÓN E ENCONTRO COA  AUTORA o próximo 2 de abril 

Imos comezar a ler o libro para que á volta das vacacións de Semana Santa. o próximo 2 de abril teñámolo lido e gocemos coa posta en común coa súa autora, PAULA CARBALLEIRA, Premio Nacional de Literatura Dramática 2023.  Esperaremos a ter feito  este encontro para realizar  a Proba de Lectura. 



Comentarios

Publicacións populares deste blog

CONTIDOS DA 3ª AVALIACIÓN

A proba escrita será finalmente o venres 31 de maio. Reducirase aos seguintes contidos que esixen un traballo de estudo e un tempo de exercicios de práctica considerable previo a dita proba, non os deixes de facer para asegurar un bo resultado:  UNIDADE  8 Ortografia: Do X e do dígrafo LL páx.160 Literatura: Os subxéneros narrativos: Diferenza entre conto, novela, mito e lenda. páx. 162-163. UNIDADE 9 Gramática: Os pronomes no libro páx. 182-183-184 Repaso dos pronomes átonos que xa entraran na anterior avaliación ( ver o final da entrada dos Contidos da Segunda  UNIDADE 10 e 11 Gramática: O verbo páx. 204-205 e páx. 222-223, 224, 225 pero sobre todo no blog. Verbos irregulares . Haberá que conxugar (varios tempos) dos verbos que aparecen nas páx.265 a 272: caber, dar, dicir, estar, facer, haber, ir, poñer, pór, poder, querer, saber, ser, ter e TRAER, VER/ VIR ollo que non aparecen nestas páxinas. UNIDADES ESPECIAIS SÓ PRESENTES NO BLOG DA MATERIA Este temas que aparecen no blog son p

UNIDADE 1: O DEREITO A SER DIFERENTE

  O problema do idioma en Galiza é un problema de cultura. Estamos fartos desa cultura esterilizada que nos fan mamar por biberón. Nós queremos mamar a cultura na propia teta. Pedimos garantías legais para o desenvolvemento natural do noso espírito, porque queremos volver a presentarnos dignamente no mundo, levando nas mans o ouro da nosa cultura (sabedoría manifestada) para ofrendarllo ao acervo espiritual da Humanidade . Castelao, Sempre en Galiza                   1- Explica a metáfora que utiliza Castelao referida ao alimento e a cultura. Cres que é un alimento a cultura? Por que? 2- Que está reclamando Castelao neste texto cando di: "Pedimos garantías legais para o desenvolvemento natural do noso espírito..."? A AMIZADE VERDADEIRA CO NOSO A necesidade de buscar amigos non remata, nin moito menos, na amizade inmediata esa que establece lazos persoais de lealdade e confianza entre persoas máis ou menos próximas. A amizade tamén ten que saberse proxectar cara ao noso ento