Saltar ao contido principal

CONTIDOS SEGUNDA AVALIACIÓN

CONTIDOS DA SEGUNDA AVALIACIÓN 1º ESO 

UNIDADE 4

Léxico: sentido literal e figurado páx. 74

Ortografía: Sons e letras páx. 75 

Gramática: Clases de oracións páx. 76-77

Literatura: Os xéneros literarios. páx. 80-81

Sociolingüística: As linguas latinas ou romances e as linguas da península páx. 86-87.



UNIDADE 5

Ortografía páx. 99 O son do B e a grafía b.

Gramática: O substantivo páx. 100

GRAMÁTICA 

- VERBOS REGULARES páx. 263-264 Conxugar os verbos tempos e modos do verbo en galego.



 UNIDADE 9: 

-  PRONOMES PERSOAIS E NON PERSOAIS no blog e  páx. 182-183-184




- PRONOMES PERSOAIS  TÓNICOS E  ÁTONOS cadros no libro páx. 262.

-COLOCACIÓN DOS PRONOMES ÁTONOS 

Sobre a colocación dos pronomes átonos:

 Nunca comeza o enunciado un pronome átono:  Éncheme o depósito. Díxenlle todo.

Habitualmente irá detrás do verbo:  Quérote.

Existen catro excepcións:

 - Oracións negativas ou desiderativas:  Non te quero / Oxalá te quixese.

- Oracións subordinadas: Dixo que te quería/ se te quixese... / porque te quería.

- Oracións interrogativas ou exclamativas directas: Quen te quererá?/ Como te quería!

. Cando antes do verbo hai adverbios e indefinidos: Xa te quería/  Alguén te querería


- OS COMPLEMENTOS DIRECTO E INDIRECTO. Fíxate no seguinte exemplo: 

 Eu fixen filloas para Icía. 

O verbo é o "xefe da oración", o núcleo do predicado. El sabe quen é o suxeito (eu é o que fixo as filloas)  e tamén nos orienta sobre os seus complementos: 

Preguntámoslle ao verbo QUE fixen? Responderá o Complemento Directo: filloas

Se preguntamos A ou PARA QUEN as fixen? Responderá o Complemento Indirecto: para Icía

- Exercicios cos pronomes para practicar 



LITERATURA

Día de Rosalía: 23 de febreiro do 2024 (Vida e obra de Rosalía, porque Rosalía está viva!)


LECTURA DA AVALIACIÓN E ENCONTRO COA  AUTORA o próximo 2 de abril 

Imos comezar a ler o libro para que á volta das vacacións de Semana Santa. o próximo 2 de abril teñámolo lido e gocemos coa posta en común coa súa autora, PAULA CARBALLEIRA, Premio Nacional de Literatura Dramática 2023.  Esperaremos a ter feito  este encontro para realizar  a Proba de Lectura. 



Comentarios

Publicacións populares deste blog

POR QUE ME SAE DE DENTRO!

Por que me sae de dentro é un verso de Celso Emilio Ferreiro do seu coñecido poema Deitado fronte o mar que imos colgar a continuación: DEITADO FRENTE AO MAR Lingoa proletaria do meu pobo, eu fáloa porque sí, porque me gosta, porque me peta e quero e dame a gaña; porque me sai de dentro, alá do fondo dunha tristura aceda que me abrangue ao ver tantos patufos desleigados, pequenos mequetrefes sin raíces que ao por a garabata xa non saben afirmarse no amor dos devanceiros, falar a fala nai, a fala dos abos que temos mortos, e ser, co rostro erguido, mariñeiros, labregos do lingoaxe, remo i arado, proa e rella sempre. Eu fáloa porque sí, porque me gosta e quero estar cos meus, coa xente miña, perto dos homes bos que sofren longo unha historia contada noutra lingoa. Non falo pra os soberbios, non falo pra os ruis e poderosos, non falo pra os finchados, non falo pra os valeiros, non falo pra os estúpidos, que falo pra os que agoantan rexamente mentiras e inxusticias de cotío; pra

VERBOS IRREGULARES

  Lembras como se conxugaban os verbos regulares en galego? Os seus 3 modos, os 10 tempos, que tiñan tres conxugacións e tres persoas en singular e outras 3 en plural?  Dos  verbos regulares só hai que memorizar ben os nomes dos tempos de cada modo, dado que sempre teñen a mesma raíz, e  as características modais-temporais, esas que aparecen en vermello nos seguintes cadros.   QUE HAI QUE SABER DOS VERBOS IRREGULARES:   1º-Os verbos irregulares presentan raíces ou lexemas diferentes, namentres que os verbos regulares teñen sempre a mesma raíz: vou, ía, fun (verbo ir que é irregular)   cant-o, cant-aba, cant-ou (verbo cant-ar, regular)     2º Os verbos irregulares son poucos, pero moi usados, uns 18. CABER , DAR, DICIR, ESTAR, FACER, HABER, IR, PODER, POÑER,PóR,PRACER, QUERER,SABER,SER,TER,TRAER,VER, VIR    3º Teñen un tempo máis que os regulares porque o seu Infinitivo conxugado é diferente do Futuro de subxuntivo: Un truco para conxugar ben os verbos irre